söndag 18 april 2010

Åkpåse





Var sugen på att sy en åkpåse till liggvagnen och tittade runt en massa på nätet för att hitta inspiration. Hittade en enkel och fin variant som jag efter inköp av jättefint rutigt tyg igår tog mig an. Tyvärr blev den lite liten, men å andra sidan är det ju ganska varmt ute när bebisen ska komma så den kanske inte kan använda den så länge ändå. Gillar att man kan göra övre delen till "huva" för att mysa till det lite. Fodrade med ett gammalt tunnare täcke jag hade hemma.

Måtten på åkpåsen är 70X40cm. (hade kunnat öka på till 80X50cm, men då hade den inte gått i mjukliften...Så himla roligt att sy själv och trots att man inte är ngt proffs så blev jag väldigt nöjd med projektet. Idag ska jag och min husqvarna classica ta mig an resten av det fina rutiga tyget och ge mig på att sy en skötväska, efter eget ritat mönster med inspiration från andra duktiga syare som så snällt delar med sig i sina bloggar. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar