söndag 11 juli 2010



Lillebror fick för sig att vakna tidigt idag och somnade sedan om, så nu sitter jag här ensam med en kopp kaffe och väntar på att brödet i ugnen ska bli färdigt. Idag ska det röjas och slängas och städas upp på utsidan inför nästa leverans av virke. Imorgon bär det av till tippen så fort den öppnar och sedan kommer grävaren...

Det roliga när man röjer och städar är alla roliga grejer man glömt bort och hittar. Har en del saker som jag ska fixa med för att återanvända bl a en gammal pigtittare, några lampfötter och ett par lampetter som jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra med...

Vi har ett gammalt äppelträd i trädgården som ser ut lite som ett bonsaiträd. Vi har hängt lyktor i det för att mysa till det på sommarkällarna när mörkret faller på. De har hängt ute hela vintern och börjar nu få en fin patina. Det ser så vackert ut tillsammans med de små äpplena.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar