onsdag 4 augusti 2010

Kärlek och omsorg om hus och familj

I söndags firade jag och älsklingen att vi varit gifta ett år! Tänk vad fort tiden går...då var jag ju inte ens gravid och nu ligger det en liten lillebror och sover i min famn. De här bokstäverna hängde på pardörrarna i entrén på bröllopsdagen. Jag gjorde de genom att såga ut dem i mdf och sedan måla och slipa dem. Betydligt billigare än att köpa och roligare :) Nu står de i sovrummet som dekoration.

Här hemma fortsätter byggande och slitande. I helgen hade vi barnvakt och röjde på vinden och i källaren. Två jättelass till tippen och många lådor till second hand... Igår införskaffades två sprillans nya toaletter som ska bytas ut mot de gamla spruckna och ofräscha. Samtidigt rev älsklingen ut inredningen på lilltoan och har nu satt upp pärlspont på väggarna. Lilltoan har varit en sån där skämsgrej hemma hos oss. Tyvärr glömde jag ta en förebild å andra sidan vet jag inte om jag vill komma ihåg hur det såg ut innan. Ska bli skönt att få en fräsch toa att kunna gå på när man är på övervåningen. Vit, vit och vit ska den bli, Grått golv dock...

Är snart klar med lampetterna...det är fantastiskt med sprayfärg, nu vill jag gå loss på allt :)

Nej nu ska jag njuta lite av egentid när alla andra sover (inklusive lillebror) och kolla på förra veckans avsnitt av Ernst, som jag missade.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar