måndag 17 maj 2010

Kreativ idag!

Lillans "provsommarhatt" blev klar idag. Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Tanken var att brättet skulle vara uppvikt, men storleken blev lite liten så det fick vara nerfällt istället. Lite pilligt, men lätt att sy. Nu kanske jag vågar mig på en ny i det fina nyinköpta prickiga tildatyget. Mönstret är ett gratismönster från Ottobre design.

Hittade ett par "tantgardiner" som den snälla damen som bodde här innan oss lämnade kvar.
Klippte av en gardin och delade på den, då jag inte vill ha så mycket tyg i fönstret nu på sommaren och slutligen dit med lite vita bomullsband att knyta fast den med istället för den fula gamla breda kanalen. Blev lite mer romantisk med det sirliga och somriga mönstret. Synd bara att solen inte ville skina genom dem när jag skulle ta kort!


Slängde senare på kvällen ihop en sjal av resterna som blev över av gardinerna. Klippte långa smala remsor som jag sedan bara sicksackade, rynkade och sydde fast för att få det att hända något. Tycker den blev ganska söt. Fin att ha nu på sommaren. Gillar också det lite ruffa sicksackade mot det tunna och söta tyget. Skapar en romantisk kontrast. Nu ska jag koka mig en kopp te och slänga mig en stund i soffan.
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar